Az utóbbi időben eléggé elterjedt formája a keresőoptimalizálásnak a sikerdíjas keresőoptimalizálás angol nyelven. Ezzel ellentétben Nyugat-Európában vagy az USA-ban a havidíjas keresőoptimalizálás dívik. Mik az előnyök vagy hátrányok? Hol lehetnek csapdák cége számára?
A sikerdíjas keresőoptimalizálás előnye első látásra az, hogy csak akkor kell fizetni a szolgáltatásért ha sikeres volt a seo kampány, vagyis a keresőoptimalizálással megbízott seo cég sikeresen javította oldalunk pozícióját a kívánt kulcsszavakra. Ez elsőre jónak tűnik, de ha belegondolunk, nem ugyanaz a helyzet mint a sikerdíjas pályázatírással, ahol a kockázatmentes, csak utólag kifizetendő sikerdíj akár a sokszorosa is lehet, egy előre kialkudott munkadíjnak.
Nem egészen ugyanaz a helyzet, de hasonlóságot mindenképpen találunk a két eset között. Először is a sikerdíjas keresőoptimalizálás rátája szinte minden esetben magasabb a fix havidíjas keresőoptimalizálás összegénél. Ez persze rendben is van, mert a seo pozicionálás alatt a seo cég állta a teljes kockázatot.
Ne legyünk naivak, a seo cég be fogja hajtani rajtunk a többletkockázatot, amit egyedül vállalt a seo kampány alatt. Ne felejtsük el, hogy egy-egy igazán kemény kulcsszóra a linképítési kampány akár hónapokig vagy fél évig is eltarthat, amíg meglesz az eredménye. És akkor arról nem is beszélve, hogy egy sikerdíjas megállapodás esetén a siker klauza már a serp első oldalára való lépéssel érvénybe lép. Pedig ha tudnák, hogy mekkora különbség is van az első oldali helyezettek között, mondjuk az első és a tizedik között… Viszont ennek részletes bemutatása már meghaladná jelenlegi cikkünk kereteit, így arra egy másik írásban kerítünk sort.
Olvassa tovább cikkeinket, melyeket más weboldalakon publikáltunk korábban: